Tre Cime di Lavaredo

28.06.2012 10:47

        Počas učenia na štátnice sme si s Evkou odbehli na Cimi vyliezť jednu dve cesty. Nakoniec sme odtiaľ odišli  (našťastie po vlastných!!!!) naprázdno s jedným zaveseným pytlom v ceste Ötzi trifft Yeti za 8+ na Cimu Picolu.

        A čo sa vlastne stalo???? Preletel som polovicu poslednej ťažkej dĺžky, približne 20m. Celá situácia sa zrodila vďaka asi 10m odleze pri doleze kľúčovej dĺžky za 8+, v mieste tak asi za 7 v ktorom mala byť skoba. Ako som naliezol do toho problému a zistil, že vodorovná špárka je prázdna a dáky neborák predo mnou s tou skobou zletel do doliny, začalo mi lepiť. 15 min som si povisel v previse na rukách a hľadal dáke rozumné riešenie, ale nič ma nenapadlo. Tak som pre istotu zliezol 6m k nitu pod nohami kde sa dalo sklepať lepšie, ale tiež len vo vise na rukách, žiadny luxusný no hand rest. Po chvíľke sa mi zdalo, že som na tom už trocha lepšie tak som vyliezol znova tých 6m a v mieste kde mala byť skoba som bol zase v rovnakých sračkách ako predtým, ak nie väčších. Keďže OS prelez som nechcel pustiť za každú cenu liezol som samozrejme ďalej :)))).  Vydržalo mi to ešte asi 2m kým mi totálne začalo otvárať ruky. Už mi chýbal asi len meter k ďalšiemu isteniu, keď mi úplne otvorilo prsty. Nasledoval let ako prasa. Pod nohami som len videl 7 – 8 m naskrúcaných dvojičiek, dosť nepríjemný pohľad :))))). Ku koncu sa mi už zdalo že letím nekonečne dlho, ale nakoniec sa to predsa len zastavilo a v kyvadle som si trocha narazil lakeť. Evku trocha vytiahlo zo štandu ale inak v pohode. Hneď sa pred nás nanominovali dvaja Česi tak na druhý pokus už nebol čas a naviac lakeť trocha opuchol tak som sa aj bál s tým liezť. Nasledoval už len rýchly zlaňák dole.

        Super je že sa mi takýto let podaril prvý krát na  Cimách čo znamenalo, že som sa skaly počas letu ani nedotkol a odniesol si to len narazený lakeť. Neviem si predstaviť takto spadnúť trebárs v platniach Marmolády. A ponaučenie: Keď si doma pohadzuješ háčik a rozmýšľaš či ho zobrať so sebou do vynitovanej cesty, tak asi radšej hej  :)))). Možno by sa to sním skončilo bez pádu.

Fotogaléria: Tre Cime di Lavaredo