Tatry

13.07.2012 17:33

Posledné dva víkendy sme boli liezť v Tatroch.

Prvú cestu v tomto roku som vybral Žltý kút za 8/8+ na Ostrvu. Pekné lezenie v kútiku, ale klúčová dĺžka je masaker. Lezie sa previsnutou platničkou cez 3 nity ktoré sú osadené podla mňa na dosť divnom mieste ale nevadí. Bez skôb a kladiva by sme zlanili hned zo štandu dole. Padá sa tam do kyvadla ktoré vás tresne rovno do kúta. Po preskúmaní a lepšom odistení dávam PP pokus ale ten je úplne beznádejný, druhý pokus doliezam ďalej ale nakoniec  znova padám. Definitívne to balím a doliezame s Evkou na štand v Akoriabe odkiaľ zlaňujeme dole. Obtiažnosť dĺžky podľa mňa tak 8+/9-, Kororo za 9-, ktoré je kúsok vedľa, je oproti tomuto kvak, veľkú rolu zohráva ako vždy dĺžka lezca, ktorú samozrejme nemám, bez nej pomôže jedine strašná sila a tú momentálne tiež postrádam  :))))). Aby sme si vyliezli aspoň jednu cestu tak naliezam do Cesty horskej službý za 7-/7. Dokopy su to len dve dĺžky pekného špárového lezenia.

Druhý deň sme sa prebrodili Tatranským pralesom na Prednú Ostrvu, kde sme naliezli do Galfyho cesty za 7. Parádne prstové špáry po vlastných v najlepšej skale akú som kedy v Tatrách videl. Škoda len že sú to len 3 dĺžky lezenia, ale tak v niektorých Tatranských cestách sa nenájde takáto dĺžka ani jedna, tak si to vychutnávame naplno.

Druhý víkend sme liezli len v nedeľu. Predpoved pre Trenčín 34 stupnov, pre Skalnaté pleso 19. S Evkou volíme jednoznačne Žltku s chladnou severovýchodnou stenou. Prvé dve dlžky Diretissimi leziem v kraťasoch a bez trička :DDDDD, také teplo som ešte v horách nezažil. Potom začalo fukať a prišlo normálne Tatranské počasie. Diretka je viac o strachu, že s vami dačo vypadne do doliny ako o lezení. Poslednú dĺžku cesty lezieme Poľským variantom za 8-/8. V trocha vlhkej špára uklonenej mierne do previsu riadne nateká. Vo výlezovom bouldri mi nešťastne strelila noha a už som sa hompálal pár metrov nižšie v čoku. Evka ma spustila na štand a rýchlo dávam druhý pokus lebo začalo pršať a neskôr padať aj krúpy . Výlez som prebil zubami nechtami a najme kolenami aj mokrý. Evka dolieza najrýchlejším možným štýlom na vrchol a utekám rýchlo dole lebo nad nami to už celé hrmelo a blýskalo. Nakoniec  z búrky nič nebolo a len v slabej prehánke sme zbehli do Smokovca k autu.