Tatry

01.06.2011 00:00

 Tento rok akosi nejde karta. A možno je to tým, že vždy bola strašná kosa, alebo zatečená cesta, sem tam dáke cencúle. Ale na podmienky sa vyhovárať stále nedá, že hej.... 

Počet vylezených ciest je žalostný, až jedna – Bravo Mozart 7+, OS. No ale pytlov je už rozvešaných kade tade riadne – Posledný sud na Ostrve, Wolfovci na Volovke a Staruch, Zavaky na Ošarpancoch. Treba to začať rýchlo preliezať kým ešte nie sú podmienky v Alpách lebo to dokonca roka ani nepostíham.

Prvý výjazd do Tatier sa podaril už 2. 4. 2011 – všade snehu ako nasratého, cestou pod Ošarpance sme zapadali sem tam až po pás. Predpoveď zas a znova vôbec nevyšla a skoro celý deň bolo zatiahnuté a strašná kosa Maroš s Katkou vyliezli Hranu platní 6-??? a pridali cestu Bravo mozart 7+. Vlado Šuraba s Adamom Kadlečíkom vyliezli Puškášovu cestu, 6+ a Staré časi 6-. Ja s Evkou už spomínanú cestu Bravo Mozart.

                               

V ceste Staruch Zavaky som v prvej dĺžke odsadol, vôbec som nevedel ako sa to má liezť, všade neskutočne veľa machu. Nakoniec som to dáko doliezol na štand ale na druhý pokus som nemal náladu lebo sa strašne ochladilo. A tak som z toho zdrhol..... Zostup z Ošarpancov na Popradské bol neskutočný, stále po pás v snehu, nohy celé dobité, neviem či ma ešte niekto ukecá ísť takto skoro do Tatier.

Nedeľu sme liezli len na Ostrve. Forma aká taká je zo skaliek tak idem skúsiť Posledný sud. Zase zlý nápad, únava z predchádzajúceho dňa sa prejavila veľmi rýchlo a opäť bola dosť kosa...., najťažšia dĺžka za 9 vôbec nepustila. Ale nevadí aspoň viem kroky, nabudúce to už pôjde.

Vlado s Adamom vyliezli cestu Trojkráľovské limby za 7 a Katka s Marošom zavesili tiež jeden pytel v ceste Správny čas 8-.

Druhý výjazd bol na Volovku 14.05. 2011 – ráno úplne krásne počasie, teplučko, poobede sa trocha zatiahlo a začalo fúkať ,ale liezť sa dalo. Hádam všetky cesty na Volovke boli ako tak suché okrem Wolfovcov do ktorých sme naliezli.

                               

Prvá dĺžka bola troška mokrá, sem tam dáky ľad. Druhá dĺžka za 7 je nepríjemný sokolík z cesty Orolín-Kívala-Zeitler ktorého som už raz OS vyliezol tak ide ťahať Maroš, ktorý to liezol len na vrchnom. Nazačiatku trocha problémy so zakladaním ale potom sa v tom úplne prešiel.

                                 

                              

 

 

Tretia dĺžka je za 8/8+ kútik s tenučkou špárkou, treba tam hlavne malé čoky a mikrofrendy. Nepríjemný je tiež výlez z previsu kde sa potom zasekáva lano. Na PP to púšťa aj napriek niekoľkým zatečeným chytom.

                                     

                              

                             

Nasledovala kľúčová dĺžka oklasifikovaná 9-, previsnutá špára na žaby z ktorej tiekla cícerkom voda. No super, tu sme isto skončili, ale Maroš sa aj tak rozhodol naliezť. Prvý nacvakávací pokus myslel že to pôjde aj mokré, vraj to isto nie je 9- a každým ďalším pokusom to bolo horšie a horšie. Ja som dal tiež jeden ale mokré žaby vôbec nedržali. Nakoniec sme sa nato vykašlali lebo sme boli úplne mokrý z tečúcej vody. Maroš to dáko prebil AF a ja som to vyhákoval s batohom.

Medzitým Evka s Adamom vyliezli tri cesty – Moribundus 7-, Puškášovu cestu 6+ a cestu Koss-Maras za 7-

No a to je zatiaľ všetko z počinov v našich veľhorách, dúfam, že nabudúce to bude o čosi viac prelezov.